Senior Inkoper

Locatie Den Haag

Afdeling Inkoop
Binnen de afdeling Logistiek & Facilitaire zaken houdt de groep Inkoop zich bezig met de inkoop van materialen en diensten welke nodig zijn binnen Opdrachtgever. Dit betreft zowel de technische inkoop van materialen en diensten ten behoeve van Assetmanagement, Projectmanagement als de facilitaire inkoop.

Taakbeschrijving Jouw (kern) activiteiten zijn:
• Je ziet toe op de inkoop van goederen en diensten volgens inkoopopdrachten, zodat deze tijdig en tegen optimale condities beschikbaar zijn waarbij rekening wordt gehouden met eventuele contractuele verplichtingen of voorkeursleveranciers. Vooruit kijken en klantgericht meedenken zijn essentiële vaardigheden hierbij;
• Je draagt zorg voor coördinatie van werkzaamheden binnen de groep en draagt zorg voor efficiënte uitvoering;
• Je evalueert ontvangen offertes aan de hand van de bestelvoorstellen en overlegt met de opdrachtgever en de afdelingsmanager;
• Je spreekt met de leverancier de leveringscondities af en legt deze, na goedkeuring van leidinggevende(n) of directie, in contracten vast;
• Je controleert of de leverancier de gemaakte afspraken is nagekomen en spreekt de leverancier aan op het tijdig en correct nakomen ervan. Betrouwbare levering van materialen en diensten is cruciaal voor de primaire processen binnen bedrijf;
• Je zoekt op signaal van de bedrijfsadministratie verschillen op tussen prijsafspraken en facturen uit en bespreekt deze met de leverancier om tot een juiste prijsstelling te komen;
• Je initieert acties tot verdere professionalisering van de inkoopgroep;
• Je zorgt voor snelle prijs en productinformatie ten behoeve van het uitbrengen van verkoopoffertes, geeft gevraagd en ongevraagd advies;
• Je kan als voorzitter in aanbesteding teams fungeren;
• Je handelt klachten over de levering met de leverancier af. Zorgt voor een up to date leveranciers beoordelingssysteem;
• Je analyseert kostenstructuren en stelt op basis hiervan verbetervoorstellen op;
• Je genereert management informatie.

Profiel

Opleidingsniveau
• HBO werk- en denkniveau, richting logistiek;
• Bezit kennis op NEVI 2 niveau.

Overige ervaring
• Tenminste twee á drie jaar werkervaring op het gebied van inkoop;
• Affiniteit met de goederen en diensten die benodigd zijn binnen de organisatie;
• Kennis van logistieke en administratieve processen;
• Een drive om proactief en in teamverband (intern) klantgericht samen te werken;
• Mondelinge uitdrukkingsvaardigheid bij het onderhandelen met leveranciers en communicatief;
• zeer vaardig voor het voeren van overleg met interne klanten;
• Kan goed in teamverband werken;
• Kennis van de Engelse en bij voorkeur Duitse taal in woord en geschrift.

Eigenschappen
• Dienstverlenend en commercieel kunnen optreden;
• Onderhandelingsvaardig bij het afsluiten van (leverings)contracten;
• Integer bij het inkopen van goederen en materialen;
• Klant- en resultaatgericht;
• Accuraat, zelfstandig en kostenbewust.

Direct solliciteren?

Betreft vacaure:

Je naam (verplicht):

Je e-mail (verplicht):

Je telefoonnumer (verplicht):

Je motivatie (verplicht):

Opmerkingen:

Voeg je CV toe (verplicht):

Constructeur